wtorek, 23 września 2014

Pożegnanie lata

Lody z cynamonem i orzechami włoskimi, Chai Caffe Latte Tiger od Coffee Heaven

Wspominałam wam już, że lody jestem w stanie zjeść zawsze i wszędzie. Jak widać, nie przesadzałam - choć na dworze 10 stopni, u mnie na deser jak zwykle ten mrożony smakołyk ;)

Jako że dzisiaj pierwszy dzień jesieni, aby pożegnać lato i rozpocząć sezon spadających liści, lody mają smak typowo jesienny, bo cynamonowo - orzechowy. Są idealnie słodkie - nie za bardzo, nie za słabo - z dodatkiem chrupiących orzechów włoskich. Przy tym ich wykonanie jest sprawą tak prostą, że chyba każdy sobie z tym poradzi... W sam raz na 23 września ^^

Lody z orzechami włoskimi i cynamonem
Składniki:
- 200 g śmietany kremówki 36%
- 2 szklanki mleka 3,2%
- szklanka posiekanych orzechów włoskich
- 1 łyżeczka cynamonu
- 2/3 szklanki cukru
- szczypta soli
- 1,5 łyżeczki aromatu waniliowego

Składniki wymieszać w rondelku i podgrzewać do rozpuszczenia się cukru. Przelać do plastikowego pojemnika, wstawić do zamrażarki, co godzinę wyjmować i mieszać. Wyjąć 15 min. przed podaniem. Smacznego!

FragOla <3
PS: Dzisiaj byłam z wizytą w jednym z ostatnich warszawskich Coffee Heaven. Raczyłam się tam pyszną chai latte, tym razem z kawą, którą muszę zrobić sobie w domu :)

Przepis pochodzi z Moich Wypieków.

2 komentarze: