sobota, 27 września 2014

Foodfiction #4: ,,Mulan'' - Uśmiechnięta owsianka


"Mulan" - uśmiechnięta owsianka z warzywami, serem i jajkiem sadzonym


"Zobacz, owsianka! Cieszy się, że cię widzi!" :-)

Wspominałam już parę razy, że jestem maniaczką bajek Disneya. Jedną z ulubionych bajek mojego dzieciństwa jest Mulan. Zawsze podziwiałam odważną postać bohaterki i film ten nieraz oglądałam w dzieciństwie.

Kiedy niedawno po raz setny oglądałam tę bajkę, zwróciłam uwagę na śniadanie, które Mu - Shu przygotował Mulan. Była to uśmiechnięta owsianka z jajkiem sadzonym! Zaczęłam się zastanawiać, czy można zrobić smaczną owsiankę na słono... I tak powstał pomysł na dzisiejszy post z cyklu Foodfiction :D

Danie to kojarzy się raczej ze słodkimi dodatkami, jak czekolada czy orzechy. Okazało się jednak, że w wersji wytrawnej też jest niczego sobie :3 Płatki gotowałam na wodzie, bo smak mleka do dodatków raczej nie pasował; w miseczce wylądowało też wiele wiosennych warzyw i dwa jajka sadzone :) Całość była smaczna i bardzo sycąca, w sam raz na sobotnie śniadanie (szczególnie dla chińskiego wojska :D)

Uśmiechnięta owsianka Mulan
Składniki na 1 porcje:
- 2 jajka 
- 1/3 pęczka szczypiorku
- 1 mały pomidor
- 5 rzodkiewek
- 2 plasterki mozzarelli
- 1 plaster sera żółtego
- 2 garści płatków owsianych górskich błyskawicznych
- sól, pieprz

Płatki zalać 2 szklankami wody, doprowadzić do wrzenia, gotować, aż napęcznieją i wchłoną wodę. W tym czasie pokroić w kostkę warzywa, porwać sery na kawałki. Przygotować jajko sadzone: na patelni rozpuścić dwie łyżki masła, wbić 2 jajka, smażyć na małym ogniu pod przykryciem kilka minut, aż stopień wysmażenia będzie odpowiadał naszym preferencjom. Gotową owsiankę przelać do miski, przyprawić, wymieszać z warzywami i serem, z plasterka pomidora i jajek utworzyć uśmiechniętą buźkę. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz