czwartek, 25 września 2014

Kolorowe pancakes


Pancakes z M&M's podane z Nutellą, Dactellą i masłem orzechowym, mleko bananowo - czekoladowe



Pomysł na te pancakesy powstał po wizycie w warszawskim Manekinie, gdzie w menu można znaleźć właśnie taki specjał. Sama nazwa nieziemsko kusiła, ale ponieważ w ostatecznym rozrachunku wygrały naleśniki Ferrero, postanowiłam stworzyć domową wersję tych amerykańskich placków.

Użyłam jednego z podstawowych i chyba najlepszego przepisu na pancakesy, który już kiedyś publikowałam na blogu. Sama sobie gratulowałam posunięcia, bo placki idealnie się smażyły i nie było najmniejszych problemów przy odklejaniu ich z patelni. Przeciwnie, niemal same wyskakiwały na talerz (nie to, co pancakesy kawowe...)!

Placki nie wyszły może tak piękne, jak w moich wyobrażeniach - zewnętrzna warstwa M&M's nieco się rozpuściła i ciasto nabrało niebieskawego koloru - ale cała reszta sprostała moim oczekiwaniom :3 Groszki pysznie komponowały się z pancakesami, wszystko było słodkie, puszyste i chrupiące. W zasadzie żadne dodatki nie były konieczne, ale polecam zjeść je z dobrym nasłem orzechowym - nie pożałujecie :3

Pancakes z M&M's
Składniki na ok. 12 sztuk:
- 1 i 3/4 szklanki mąki
- 2 jajka
- 1 łyżeczka sody 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1,5 szklanki mleka 
- 3,5 łyżki cukru 
-  4 łyżki masła
- szczypta soli
- 1 duża paczka M&M's orzechowych

Masło rozpuścić w rondelku, przestudzić. Roztrzepać jajka, cukier i mleko, przesiać do tego mąkę, proszek sodę i sól. Wymieszać trzepaczką, dodać masło, połączyć dokładnie z ciastem. Wmieszać M&M's. Smażyć na małym ogniu na suchej patelni, przewracać, gdy pancakes zacznie rosnąć - pojawią się pęcherzyki na cieście. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz