sobota, 4 kwietnia 2015

Risotto pomidorowo - czosnkowe

Risotto z pomidorami, pomidorami suszonymi i czosnkiem

Przedświąteczne obiady zazwyczaj nie są zbyt wymyślne, tym razem jednak udało mi się znaleźć chwilę, by przygotować moje ukochane risotto. Wyzwanie było o tyle duże, że jeden z jedzących nie lubił pomidorów - musiałam postarać się, by risotto było pyszne nawet pomimo tej antypatii ;)

Pomysł na risotto z czosnkiem i pomidorami przyszedł mi do głowy, gdy robiłam nakaron z podobnymi dodatkami. W końcu pomidory suszone i czosnek to typowy, włoski minimalizm, który możemy znaleźć u Włochów niemal na każdym talerzu ;) Skoro spaghetti Napoli to światowy klasyk, dlaczego risotto w podobnym smaku nie miałoby być przepyszne?

Nie pomyliłam się w swoich przewidywaniach - danie naprawdę wyszło świetne. Czuć było w nim pomidory i posmak oliwy, mocno był też wyczuwalny czosnek; żaden smak nie zdominował całkowicie dania, tworzyły raczej idealne połączenie. Mogłabym jeść takie risotto bez przerwy i myślę, że każdy, kto lubi ryż po włosku będzie miał podobne odczucia :3 Obiad uznaję za udany, zwłaszcza że antyfanka pomidorów również wstała od niego najedzona ;)

Risotto pomidorowe
Składniki na 5 porcji:
- 2,5 szklanki ryżu
- 1,75 l bulionu drobiowego
- 500 g piersi z kurczaka
- 4 - 5 ząbków czosnku
- 1 duży pomidor
- słoik suszonych pomidorów z zalewy
- sól, bazylia, czosnek granulowany

Przygotować bulion, pozostawić go  mna małym ogniu, by cały czas się podgrzewał. Kurczaka pokroić w kostkę i przyprawić solą oraz czosnkiem, usmażyć. Ryż podsmażyć na 3 łyżkach zalewy z pomidorów. Dodawać do niego po łyżce bulionu, aż stanie się kleisty, zwarty i ugotowany. W międzyczasie dorzucić na patelnię posiekane pomidory,  kurczaka, starty czosnek i przyprawy, wymieszać. Podawać od razu. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz