wtorek, 7 kwietnia 2015

Mazurek fistaszkowy z mleczną czekoladą

Mazurek z kremem orzechowym, orzechami ziemnymi i mleczną czekoladą

Święta miałam dość zajęte, nie zdążyłam więc nawet złożyć wam życzeń ;) Działo się jak zwykle wiele: rodzina w komplecie, gorące duskusje przy stole, a w poniedziałek wielka bitwa dyngusowa na balony! Wszystko to w towarzystwie wspaniałych, tradycyjnych słodkości ;)

Mazurek miał duże powodzenie na świątecznym stole, choć może to i moja zasługa: po oblewaniu innych wodą byłam tak głodna, że zjadłam chyba z 3 kawałki ;) Trudno się jednak temu dziwić, bo wyszedł naprawdę smaczny, kruchy, w tonach słodko - słonych. Był on ostatnim ciastem, które piekłam w sobotę, więc przy jego wyrobie padałam z nóg... dlatego nie ma na nim ozdóbek z zajączkami ;)

Polecam kiedyś upiec fistaszkowego mazurka, nawet niekoniecznie w święta - to ciasto zasmakuje fanom słodko - słonych połączeń o każdej porze roku ;) 

Mazurek fistaszkowy z mleczną czekoladą
Składniki:
- 350 g mąki
- 50 g cukru - pudru
- 2 żółtka
- 1 łyżka śmietany
- 200 g masła
- 150 g mascarpone
- 150 g masła orzechowego crunchy
- 100 g białej czekolady
- 100 - 150 g mlecznej czekolady
- 1 - 1,5 szklanki orzeszków ziemnych solonych

Z mąki, masła, cukru, żółtek i śmietany wyrobić kruche ciasto, owinąć je folią i schłodzić ok. godzinę w lodówce. Po tym czasie rozwałkować na szerokość blachy wyłożonej papierem do pieczenia (można rozwałkować cienko, a pozostałe ciasto przeznaczyć na dekorację), ponakłuwać widelcem i piec 20 min. w temp. 200 stopni. Białą czekoladę rozpuścić, zmiksować z masłem orzechowym i mascarpone. Wysmarować powstałym kremem upieczony spód, obsypać ciasto orzeszkami i oblać rozpuszczoną mleczną czekoladą. Przechowywać w chłodnym miejscu. Smacznego!

FragOla <3

Przepis pochodzi z Moich Wypieków.

1 komentarz: