sobota, 7 lutego 2015

Omlet bananowy


Omlet bananowy, kawa z mlekiem, Hershey's syrupem i chilli


Kocham soboty m. in. za pyszne śniadania - bez pośpiechu, spokojne, w towarzystwie dobrej kawy. W tygodniu nie ma na takie czasu, a już na pewno nie ma czasu na omlety ;)

Ostatnio jadałam głównie omlety wytrawne, dziś jednak nabrałam ochoty na takiego puszystego i słodkiego... Żeby jednak było trochę odmiany, zamiast mąki dodałam do niego bananów ;) Omlet składa się z trzech składników i nie jest zbyt skomplikowany, choć przy moich nerwach przewracanie go to dość niebezpieczna zabawa... Jest za to pyszny, delikatny, z mocnym bananowym posmakiem. 

Do omleta wypiłam jedną z lepszych domowych kaw - moccę z chilli ;) Nie chciało mi się rozpuszczać czekolady, wykorzystałam więc Hershey's Syrup, który dodałam do kawy i mleka ;) Kawa wyszła boska, a ostre chilli dodawało jej zdecydowanie charakteru :D

Takie śniadania mogłabym zajadać codziennie - może warto by było wstawać dla nich 20 min. wcześniej...?

Omlet bananowy
Składniki na 2 porcje:
- 2 banany
- 4 jajka
- 3/4 małego opakowania cukru waniliowego

Składniki zblendować, wylać połowę ciasta na wysmarowaną olejem patelnię i smażyć na małym ogniu z dwóch stron. Polecam przewracać przy pomocy talerza: gdy omlet zetnie się od spodu, zsunąć go na talerz i obrócić szybko do góry nogami, wrzucając na patelnię. Podawać ciepły. W ten sam sposób przygotować drugą porcję. Smacznego!

FragOla <3


2 komentarze: