niedziela, 8 lutego 2015

Cykl popcornowy #10: Popcorn karmelowy (wersja 2)

Popcorn karmelowy

Stało się - 4 sezon Gry o tron już za mną, teraz pozostaje tylko czekać na kolejny ;) Wraz z nim skończyły mi się pomysły na popcorn, chyba będę musiała jakieś stworzyć ;) Wczoraj jednak spróbowałam zrobić popcorn karmelowy, tym razem już prawdziwy, bo pieczony.

Popcorn ten jest przede wszystkim bardzo słodki, tym razem więc o dziwo wystarczył nie na jeden, ale co najmniej na cztery odcinki ;) Skróciłam czas pieczenia z 45 minut, bo po 30 minutach miałam wrażenie, że zaraz wszystko się spali... Dobrze zrobiłam, bo popcorn wyszedł idealnie upieczony i chrupiący :D

Może więc, zamiast kupować paczuszkę w Multikinie za 15 zł, lepiej zrobić sobie popcorn karmelowy samodzielnie w domu? Zapewniam, że jest chyba jeszcze lepszy, starczy też kilku osobom na całą noc, bo potwornie zasładza... Pozostawiam to wam do przemyśleń ;)

Popcorn karmelowy
Składniki:
- 250 g kukurydzy do prażenia
- 1,5 szklanki brązowego cukru
- 9 łyżek masła
- 1/3 szklanki miodu
- 3 łyżki wody
- 1/2 łyżeczki soli
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżeczki aromatu waniliowego

Kukurydzę uprażyć na popcorn. Pozostałe składniki (z wyjątkiem proszku do pieczenia) połączyć w rondelku na małym ogniu. Gdy na wierzchu zaczną pojawiać się bąbelki, gotować jeszcze 3 -  4 minuty. Zdjąć z gazu i szybko dodać proszek, wymieszać. Popcorn oblać karmelem i wymieszać dokładnie, rozłożyć na blasze z papierem do pieczenia. Piec ok. 30 min. w 180 stopniach, mieszając co jakiś czas. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz