czwartek, 8 maja 2014

Pancakes z borówką i czekoladą

 

Pancakes z borówką i czekoladą, podane z cukrem, Nutellą, sosem tiramisu i posypką perłową; mleko czekoladowe

Kolejna kolacja z serii pancakes ;) Uznałam, że będę robić amerykańskie naleśniki tak długo, dopóki nie spróbuję każdego wariantu. Zajmie mi to lata, ale co tam... Warto ;D 

Te placki wyszły wyjątkowo smaczne; grube i puszyste, czekoladowe, ale nie za słodkie dzięki kwaskowym borówkom. Nie każdemu takie połączenie przypadnie do gustu, ale wielu wybrednych się nie znajdzie :> A oto przepis :3

Pancakes z borówką i czekoladą
Składniki na 10 dużych sztuk:
- 1 i 3/4 szklanki mąki
- 1,5 szklanki mleka
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka proszku
- szczypta soli
- 3,5 łyżki cukru
- 2 jajka
- 2-3 garście borówki czerwonej
- 1/2 - 1 mleczna czekolada (zależnie od gustu, ja dałam całą)
- 60 g masła (u mnie 4 łyżki)

Masło rozpuścić, przestudzić. Mąkę przesiać z sodą, solą i proszkiem, dodać połowę mleka, cukier i jajka, wymieszać trzepaczką. Dodać masło i resztę mleka, wymieszać. Wmieszać owoce i czekoladę. Smażyć na małym ogniu bez tłuszczu, przewracać, gdy urosną. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz