czwartek, 27 sierpnia 2015

Paella z kurczakiem i warzywami


Paella z kurczakiem, papryką, cebulą, kukurydzą i pomidorem

W Hiszpanii byłam dotychczas tylko raz. Wprawdzie nie odwiedziłam stadionu Barcelony ani obejrzałam Madrytu, zrobiłam jednak inną ważną rzecz - spróbowałam paelli. Nie powiem, żeby było to do końca miłe wspomnienie, bo była ona serwowana z dodatkiem owoców morza, po których zwykle mnie mdli. Samo danie jednak wydało mi się intrygujące; pomyślałam, że gdyby zamiast małży na talerzu pojawił się kurczak, mój apetyt mógłby wzrosnąć ;)

Po powrocie jednak szybko zapomniałam o paelli, zajęta całkiem innymi sprawami. Wróciła ona do mnie dopiero niedawno, przy okazji kolejnych wakacji i konieczności przygotowania obiadu ;) Sięgnęłam więc po przepis i wzięłam się za robienie dania.

Paella przypomina nieco w wykonaniu risotto - ryż z warzywami zalewa się wodą (w risotto bulionem), który potem powoli się wygotowuje. Te dwie potrafy różnią się jednak kilkoma rzeczami - paella jest mniej mokra i nie obejdzie się bez dodatku szafranu, który można ewentualnie zastąpić kurkumą.

Danie wyszło naprawdę pyszne - intensywne w smaku i dobrze doprawione. Aż miałam ochotę na dokładkę... Polecam przygotować je każdemu, kto kocha ryż z dodatkami lub uwielbia eksperymentować: podobnie jak risotto wariantów paelli jest tyle, ile kucharzy, każdy może dodać coś od siebie. Ten smak z pewnością was zachwyci!

Paella z kurczakiem i warzywami:
Składniki na 4 porcje:
- 2 szklanki ryżu
- 500 g piersi z kurczaka
- 2 (najlepiej różnokolorowe) papryki
- 1 cebula
- 2 pomidory
- 1 puszka kukurydzy
- sól, pieprz, szafran/ kurkuma, rozmaryn, słodka papryka

Na patelni podsmażyć kurczaka, dodać posiekane cebulę i paprykę, przesmażyć, dodać kukurydzę. Pomidory pokroić w kostkę, dodać na środek patelni i przyprawić słodką papryką, smażyć chwilę na dużym ogniu, mieszając. Zalać patelnię wodą po brzegi, posolić mocno. Po odparowaniu połowy wody dodać ryż, przyprawić go odrobiną rozmarynu i szafranu/ kurkumy, wymieszać z warzywami. Dusić 7 minut na dużym ogniu, następnie zmniejszyć ogień i gotować, aż ryż wchłonie całą wodę. W razie potrzeby doprawić solą i pieprzem do smaku. Gotową paellę przykryć na kilka minut pokrywką od patelni. Podawać ciepłą. Smacznego!

FragOla <3




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz