poniedziałek, 1 czerwca 2015

Lody z gorzką czekoladą i pomarańczą

Lody z gorzką czekoladą i pomarańczą

Moja najlepsza przyjaciółka uwielbia lody czekoladowe. Ja niestety za nimi nie przepadam, a właściwie, jeśli mam być szczera, straszliwie ich nienawidzę. Dlatego wybieranie pudełka lodów w sklepie zawsze kończy się niechętnym kompromisem lub kupieniem dwóch różnych pudełek :( Postanowiłam jednak jakoś temu zaradzić i wpadłam na pomysł, że stworzę dla nas wspólny smak.

Kiedy rok temu byłam we Włoszech, w Siennie odwiedziłam lodziarnię, która proponowała lody z gorzkiej czekolady i pomarańczy. Choć, jak już wspomniałam, nie lubię lodów czekoladowych, te wyglądały tak apetycznie, że postanowiłam ich spróbować. Jak się okazało, bardzo dobrze zrobiłam - lody zawładnęły moim sercem ;) Długo nie mogłam zebrać się do powtórzenia tego smaku we własnej kuchni, w końcu jednak nadarzyła się okazja.

Lody te są wprawdzie mocno czekoladowe, ale jest to prawdziwa czekolada, która smakuje w lodach zupełnie inaczej niż kakao. Skórka pomarańczowa jest wyraźnie wyczuwalna, ale nie dominuje w smaku. Całość to pyszna kompozycja, która może nie jest specjalnie orzeźwiająca, ale na pewno długo pozostanie w waszych wspomnieniach ;)

Moja niechęć do lodów czekoladowych została chwilowo przełamana. Wprawdzie nie jest to raczej stan długotrwały, ale fakt, że te lody mi zasmakowały, już o czymś świadczy... Może następnym razem unikniemy kłótni w sklepie przy wybieraniu pudełka?

Lody z gorzką czekoladą i pomarańczą
Składniki:
- 50 g cukru
- 200 ml mleka
- 4 łyżki kakao
- 250 ml kremówki 36%
- 150 g gorzkiej czekolady
- 40 g posiekanej pomarańczowej skórki kandyzowanej

Mleko z cukrem i kremówką doprowadzić do wrzenia, po zestawieniu z palnika dodać czekoladę i kakao, wymieszać dokładnie. Wstawić do zamrażarki, wyjmować co pół godziny i mieszać. Pod koniec zamrażania dodać skórkę pomarańczową. Smacznego!

FragOla <3




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz